• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66867
+
-

حادثه در جاده‌های شمالی اردبیل جان می‌گیرد

دادستان اردبیل: جاده‌های شمالی استان رکورد تصادفات منجر به جرح و فوت را در این چند سال حفظ کرده‌اند

با مسئول
حادثه در جاده‌های شمالی اردبیل جان می‌گیرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از افزایش تصادفات جاده‌ای این استان انتقاد کرد. به گزارش ایلنا، «سید عبدالله طباطبایی» با انتقاد شدید از افزایش آمار تصادفات جاده‌های استان، به‌خصوص تصادفات محورهای شمال استان گفت: از چند هفته پیش، در زمان مسئولیت خود در دادگستری پارس‌آباد، پیگیر برگزاری این جلسه با حضور مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در خود شهرستان بودم.

وی عنوان کرد: جلسات زیادی برای بررسی تصادفات جاده‌ای برگزار می‌شود که باید خروجی‌اش منجر به کاهش آمار تصادفات مخصوصا آمار کشته‌ها باشد. 

طباطبایی درباره این‌که تردد جنوب استان مخصوصا در گردنه حیران نسبت به جاده‌های شمالی استان بیشتر است، اما جاده‌های شمالی رکورد تصادفات منجر به جرح و فوت در این چند سال را حفظ کرده‌اند بیان کرد: در گردنه حیران موانع طبیعی در سرازیرها و سراشیب‌ها و همچنین پیچ‌وخم‌های متعدد در جاده، به صورت طبیعی مانع افزایش سرعت خودروها می‌شود و از سوی دیگر، مناظر زیبا و تفریحگاه‌های بین‌راهی راننده و سرنشینان آنها را مجبور به استراحت و توقف در این محل‌ها می‌کند.

این در حالی است که در شهرستان مغان، دشت و مسطح بودن جاده و نبود مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در جاده برای استراحت باعث خستگی و خواب‌آلودگی راننده می‌شود و نهایتا تصادفات این منطقه تشدید پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به این‌که در ماه گذشته تمامی اعضای یک خانواده بر اثر برخورد شاخ به شاخ خودرو سمند با کامیون در سه‌راهی پیرایواتلو  جان باختند عنوان کرد: چند روز بعد در همین جاده این اتفاق تکرار شد و تمامی اعضای یک خانواده‌ در تصادفی مشابه کشته شدند. همه مسئولان باید در قبال این تصادفات مسئول و پاسخگو باشند.

وی با اشاره به احداث پایاب سد خداآفرین در دشت مغان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبیاری شمال غرب کشور اظهار کرد: با بهره‌برداری کامل از این طرح، تردد در جاده مواصلاتی شمال استان افزایش خواهد یافت و مسئولان از همین الان باید زنگ خطر را احساس کنند و برای احداث و تکمیل جاده قفقاز برنامه‌ریزی‌های دقیق را انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید